witam. jestem dość nowy i trochę zielony w tych sprawach więc proszę o wyrozumiałość:p. do rzeczy. mam 2 agamy brodate od około 5 miesięcy(1 ma ok21cm a 2 ok26) wszystko było dobrze tylko ostatnio zauważyłem że ta mniejsza nie rośnie a je normalnie. od jakiegoś tygodnia też jest jakaś leniwa, często się kładzie na półce i śpi. wygląda zdrowo nie jest odwodniona.dzisiaj mi przestała jeść, w ogóle nie zwraca uwagi na świerszcze( zawsze kupowałem ten sam gatunek, ale przenieśli sklep i byłem zmuszony kupić inne na giełdzie) jakiś czas temu kopała dołki w rogach i pod kozeniem. mam teraz takie pytanie- co zrobić by zaczęła jeść i jakoś ja ożywić? jak wyjmuje ja z terrarium to jest taka jak zawsze, żywa i wszystkiego ciekawa. czy to może być spowodowane dominacja większej agamy?
Zimowanie - FAQ zobacz tutaj. Może o to chodzi. Moja ma 10m-cy i ma tak samo tyle że nie kopie. Spać jej nie moge kłaść bo choruje. Wiec jest taka apatyczna, zasypia czasami na wyspie i mało co się rusza. Dopiero jak ją wyjmę na chwilkę z terra to jest normalnie, ciekawa i wszędzie chce łazić.
tak może to być spowodowane dominacją, nie musi jej dominować fizycznie, a psychicznie raczej zawsze.
Zbadaj kał przede wszystkim to nam już dużo powie, brodacze raczej zimują jak są starsze niż 10 m-cy acz kolwiek nie jest powiedziane że młodesze tego nie robią. Mogą chcieć zimować niezależnie
_________________ Zapraszamy do galerii naszego FB - http://www.facebook.com/Pogonapl
http://www.benefiter.pl/landing/smakterrarium/ ---> hodowla karmowa karaczanów dla Twojej agamy
Areg to wygląda raczej na dominację.
Trzeba je rozdzielić i to tak żeby się nie widziały.Karm każdą osobno,to mała napewno zacznie jeść bo ta 2-ga nie będzie jej stresować.No i odpocznie psychicznie.To co piszę to nie żarty,bo zdominowana jaszczurka potrafi się zagłodzić na śmierć.
jak ją odkarmisz tak że będzie taka sama jak ,,dominantka,,no i odstresuje się-to możesz zacząć je do siebie powoli przyzwyczajać.